Głównym celem działania Fundacji Hodowców Polskiej Białej Gęsi jest promocja ekologicznego chowu gęsi w celu uzyskania zdrowego, wartościowego mięsa i tłuszczu oraz promocja puchu i pierza od białych gęsi pozyskanego po uboju, które są produktami naturalnymi i posiadają najwyższą na świecie sprężystość. Propagujemy chów gęsi w naturalnych, ekologicznych warunkach w stadkach do 100 sztuk, żywionych gospodarskimi paszami oraz wypasanych swobodnie na pastwiskach i łąkach. Fundacja w tym zakresie prowadzi na szeroką skalę szkolenia i wykłady dla hodowców, oraz pośredniczy w nabyciu ekologicznych piskląt.
Misją Fundacji jest dotarcie do szerokiego kręgu odbiorców produktów i wyrobów z ekologicznych gęsi oraz przekonanie o ich wysokiej wartości odżywczej i prozdrowotnej. W związku z powyższym Fundacja promuje gęsinę zarówno w kraju jak i za granicą biorąc udział w różnych imprezach. W 2020 roku było to ponad 100 wydarzeń z czego w prawie połowie była organizatorem, partnerem bądź sponsorem. Ponadto Fundacja od kilku lat bierze udział w targach Grune Woche w Berlinie gdzie na 115 tysiącach metrów kwadratowych wystawia się ponad 1,5 tysiąca producentów, a stoiska odwiedza kilkaset tysięcy gości.
Współdziałając z regionalnymi partnerami prezentujemy wartości, które zadecydowały o fenomenie gęsi w kreowaniu marki polskiej żywności na obszarze kraju i forum międzynarodowym. Sukcesem kampanii społecznej jest zarówno aktywizacja społeczno-ekonomiczna sektora małych i średnich gospodarstw rolnych, zwiększona podaż gęsiny w kraju i wzrost eksportu, jak promocja unikalnych walorów zdrowotnych gęsiny oraz jej symboliczny powrót do jadłospisu narodowego Polaków.
W swoich działaniach promuje także zdrowe nawyki żywieniowe.